Uit onderzoek is gebleken dat 90 procent van de leraren die wel eens een game hebben gebruikt tijdens het les geven een positieve ervaring hebben. Het meest genoemde argument om games te gebruiken is om ongemotiveerde leerlingen aan het werk te krijgen. Maar ook het beter aansluiten op de belevingswereld van leerlingen, betere leerresultaten en het creëren van unieke leersituaties scoren hoog. Er zijn helaas ook nadelen aan de games. Sommige docenten zien er het niet nut niet zo van in. Ze vinden dat ze beter traditioneel les kunnen geven, omdat het veel tijd kost om zo’n les voor te bereiden. Veel leraren hebben er simpelweg niet genoeg tijd om een hele game les voor te bereiden. Om games in lessen te verwerken heb je als leraar ook veel kennis nodig over techniek. Veel leraren weten hier nog geen raad mee, omdat ze nog van een oudere generatie zijn waar in computers geen gewoonte waren. Als ze ook geen ervaring hebben met games is de kans klein dat ze het gaan verwerken in een les. Het is dan ook moeilijk om in te schatten welke games geschikt zijn. Je moet je als leraar ook goed verdiepen in de games die je aanbied aan de kinderen. Sommige spellen zijn wel geschikt en andere weer niet.